بوشهر ۲۴: مدیر امور اراضی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری ۲۲۹ پرونده پس از بررسیهای دقیق کارشناسی و تطبیق با مدارک ثبتی در سامانه یکپارچه سحاک، توسط کارشناسان امور اراضی شهرستانها تایید شده است تا سایر فرآیندهای صدور سند توسط اداره ثبت اسناد و املاک انجام شود.
به گزارش بوشهر ۲۴؛ احمد مشایخی روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای این سامانه را سرعت بخشی در فرآیندهای اداری و کاهش مراجعات حضوری شهروندان عنوان کرد و افزود: این اقدام در راستای ارتقای کیفیت خدمات صورت گرفته است.
مشایخی ادامه داد: با راهاندازی سامانه سحاک، امکان پیگیری آنلاین وضعیت پروندهها برای متقاضیان فراهم شده و این موضوع شفافیت در روند صدور اسناد مالکیت را افزایش داده است.
مدیر امور اراضی استان بوشهر تصریح کرد: تمامی مراحل بررسی پروندهها با رعایت دقیق قوانین مرتبط با اراضی ملی و غیرملی تثبیتشده و پس از تعیین تکلیف پلاکهای مشمول رفع تداخلات انجام میشود تا از هرگونه خطای احتمالی جلوگیری شود.
وی یادآور شد: هماهنگی بین اداره ثبت اسناد، منابع طبیعی و دیگر نهادهای مرتبط، نقش مهمی در تسهیل این فرآیند داشته است.
به گفته مشایخی، صدور سند تکبرگ نه تنها حقوق مالکیت افراد را تضمین میکند، بلکه زمینهساز کاهش اختلافات حقوقی و تقویت امنیت سرمایهگذاری در حوزههای مختلف است.
مدیر امور اراضی استان بوشهر از شهروندان خواست برای سرعت بخشی در بررسی درخواستهای خود، مدارک را بهطور کامل و دقیق در اختیار اداره ثبت اسناد شهرستان جهت بارگذاری در سامانه سحاک قرار دهند.
وی افزود: برنامهریزی برای برگزاری دورههای آموزشی جهت آشنایی بیشتر مردم به منظور سرعت بخشی در صدور اسناد تکبرگ اراضی کشاورزی باقیمانده در دست اقدام است.